Vi jobbar för att kunna öppna för köp av presentkort igen så snart som möjligt. Vi har just nu inget exakt datum, men uppdaterar den här sidan när det finns mer information.
I förbindelse med en uppgradering av vår IT-plattform kommer det under en period inte vara möjligt att köpa nya presentkort. Vi beklagar eventuella besvär som detta kan medföra. Se nedanför för mer information
Vi jobbar för att kunna öppna för köp av presentkort igen så snart som möjligt. Vi har just nu inget exakt datum, men uppdaterar den här sidan när det finns mer information.
Det är endast nya köp av presentkort som temporärt stängs. Alla existerande presentkort kan användas som vanligt.
När du ska lösa in ett presentkort på Komplett.se går du först vidare till kassan med produkterna i varukorgen. Kryssa därefter för ”Använd presentkort” under steg 3, och skriv in din presentkortskod. Välj därefter ”Lägg till”.
Du som kund behöver inte göra något annorlunda. Du använder ditt presentkort precis som innan.
Från mitten av oktober fram till och med vi har den nya lösningen för presentkort på plats kommer vår kundservice manuellt behandla ordrar som använder presentkort. Det betyder att när du lagt din order med presentkort pausas den en kort period, för att hinna registreras korrekt i våra system. Därefter behandlas din beställning precis som vanligt, under förutsättning att produkterna finns i lager. I praktiken kan det innebära en kortare fördröjning innan din order skickas, men vi gör vårt allra yttersta för att minimera eventuell väntetid.
Vi jobbar hela tiden för att förbättra oss och våra lösningar, och under hösten gör vi en större modernisering av vår IT-plattform. Det innebär att uppdaterade system och applikationer blir redo stegvis, där presentkortslösningen är något som kommer lite senare under året. Fram till och med att en ny lösning är på plats är det tyvärr inte tekniskt möjligt att skicka ut nya presentkort.
Hittade du inte svar på vad du undrade kan du alltid kontakta vår kundservice. Du hittar kontaktinformation här.