Komplett FLEX  ett nytt och enkelt sätt att köpa teknik

Det blir inte lättare än så här. Genom Komplett FLEX kan du välja bland 1000-tals produkter och du betalar 0 kr i startavgift. Du får en låg och fast månadskostnad och när du uppgraderar ger vi produkterna nytt liv.

Populära produkter med Komplett FLEX


 

iPhone 12

  • Från 298:- per mån. med FLEX
  • Startavgift: 0:-
  • Totalt 7 152:- vid byte efter 24 mån

Asus Zenbook Flip 13

  • Från 483:- per mån. med FLEX
  • Startavgift: 0:-
  • Totalt 11 592:- vid byte efter 24 mån

Samsung S21 Ultra 5G

  • Från 348:- per mån. med FLEX
  • Startavgift: 0:-
  • Totalt 8352:- vid byte efter 24 mån

Komplett a130 Gaming-PC

  • Från 415:- per mån. med FLEX
  • Startavgift: 0:-
  • Totalt 9 960:- vid byte efter 24 mån

 

 

Vilka produkter är tillgängliga genom FLEX?


 

Komplett FLEX är tillgängligt bland följande produktkategorier och leverantörer. Vi lägger hela tiden till nya produkter så håll dig uppdaterad!
 

Tillgängliga nu

Kommer snart

Mobiltelefoner Apple, Samsung, OnePlus Xiaomi, Huawei
Datorer Komplett-PC, Acer, ASUS, Lenovo MSI, Samsung, Huawei, Razer
Surfplattor Apple, Samsung Huawei
Smartwatches Apple, Samsung Garmin, Fitbit, Huawei
Bildskärmar Samsung, ASUS LG, Acer, AOC
Spelkonsoler Nintendo Sony, Microsoft

 

 

 

 

Alla frågor du kan ha om Komplett FLEX


 

Ägandeskap

Är Komplett FLEX ett leasing- eller hyresavtal?
Nej! Komplett FLEX är ett finansieringsprogram från Kompletts samarbetspartner, Resurs Bank. Det ger dig möjligheten att byta ut en produkt till en annan.

I praktiken upplevs det som att ha ett abonnemang på de för tillfället bästa och senaste elektronikprodukterna från Komplett. Du väljer produkter, tillbehör samt försäkring, och betalar en fast månadskostnad. Efter avtalad period får du möjlighet att byta ut produkterna. Du kan då välja en nyare datormodell eller byta till en surfplatta om du kommit fram till att detta passar bättre. Detta är något vi kallar för att flexa.

Så det är jag som äger produkten?
Ja, du äger produkten.

Måste jag behålla och spara originalkartongen för att kunna flexa produkten vid ett senare tillfälle?
Nej, det behöver du absolut inte.

Kan jag behålla produkten när betalningsplanen är klar?
Självklart! Den är ju din.

Kan jag köpa ut produkten innan betalningsplanen löpt ut?
Ja, du kan när som helst slutbetala restbeloppet.

Avtalsperioden

Hur kan jag säga upp avtalet i förväg?
Det gör du genom att betala restbeloppet och behålla produkten.

Kan jag ändra avtalsperiodens längd?
Nej, avtalets längd är bundet till den tidsperiod som produkten köptes enligt. Önskar du en annan avtalsperiod måste du sätta ihop ett nytt produktpaket.

Kan jag avsluta avtalet under avtalsperioden?
Ja, du kan då betala det som är kvar på avbetalningen och behålla produkten.

Betalning & Faktura

Hur betalar jag för FLEX?
Du får en faktura med bankgiro- och OCR-nummer varje månad. Fakturan skickas den 10:e varje månad via Kivra, och runt den 15:e om du får den per brev.

Du kan när som helst se dina fakturor genom att logga in med Bank-ID hos Resurs Bank. Använd då denna länken och klicka sedan på «Till mina sidor»-knappen för att välja inloggnings- och verifieringsmetod.

Hur mycket betalar jag per månad?
Det kommer bero på vilken produkt och eventuella tillbehör samt försäkring du lagt till i FLEX-kundvagnen. Totalbeloppet ser du innan du bekräftar beställningen.

När avslutar jag betalningsplanen?
Detta beror på vilken produkt du valt. Datumet för när produkten är helt slutbetald visas innan du bekräftat beställningen i kassan. Där ser du också om det går att flexa produkten och byta denna till en annan efter 12, 24 eller 36 månader. Det varierar nämligen från produkt till produkt.

Hur hög är räntan?
Noll. Du betalar bara för produkterna som du valt till i abonnemanget. Om du väljer att behålla produkten istället för att byta betalar du den avtalade månadskostnaden i några månader till, totalbeloppet blir då högre än kontantpriset.

Kan jag betala mer?
Ja, det kan du. Den sista månadsbetalningen justeras då efter hur mycket du betalt in sedan tidigare.

Kan jag betala mindre?
Nej. Minimiavgiften måste alltid betalas.

Kan jag få e-faktura?
Ja. Resurs Bank skickar en e-faktura till dig som har en Kivra-brevlåda. Till dig som inte har detta skickas fakturan per post.

Vad kan jag söka efter för att hitta fakturan i min mailkorg.
Du får ingen faktura per mail. Resurs Bank skickar denna till din Kivra-brevlåda eller via brev om du inte har en sådan. Du kommer också kunna finna dina fakturor genom att logga in hos Resurs Bank här.

Hur kommer jag i kontakt med Resurs Bank?
Du kan antingen maila via kundservice@resurs.se eller ringa på 0771-11 22 33.

Övriga frågor

Vilka produkter kan jag beställa med Komplett FLEX?
Till en början kan du välja mellan mobiler, surfplattor, smartwatches, datorskärmar, laptops och gamingdatorer. Spana efter den blå köpknappen på produktsidan för att se om Komplett FLEX är ett tillgängligt betalsätt.

Kan jag ångra min beställning?
Ja, du har samma ångerrätt på FLEX som om du hade köpt produkten på vanligt sätt. Med andra ord 60 dagar från dess att du mottagit denna.

Hur gammal behöver jag vara för att beställa produkter med Komplett FLEX?
För att kunna beställa produkter med Komplett FLEX måste du ha fyllt 18.

Vad händer med betalningsplanen om jag returnerar produkten? Kommer jag fortfarande behöva betala den första fakturan?
Om du bestämt dig för att ångra köpet men redan mottagit den första fakturan behöver du inte betala denna. Har du däremot redan betalt kommer beloppet att återbetalas till dig.

Om du låter bli att betala fakturan i samband med att du ångrar köpet, men mottar en påminnelseavgift från Resurs Bank p.g.a. att denna förfallit, kommer kravet automatisk att tas bort så snart Resurs Bank mottagit uppsägelsen från oss.

Måste jag ansöka på nytt för att byta produkten?
Ja. När det är dags att flexa kan du returnera produkten och upprätta ett nytt FLEX-avtal på den produkt du önskar från vårt FLEX-sortiment. En ny kreditupplysning görs då och ett nytt avtal upprättas med Resurs Bank.

Vad händer om produkten skadas under transport på väg till mig?
Vi pausar då betalningsplanen till dess att du mottagit en ny vara.

Vad händer om produkten skadats eller stulits?
Du är produktens ägare och ansvarar för denna. Vi rekommenderar därför att du väljer till ett trygghetsavtal som vi erbjuder att köpa till på produkter som beställs via Komplett FLEX. Det är tryggt och enkelt. Du kan läsa mer om hur du får en skadad produkt reparerad här.